16 jan. 2012

underbara tapet och en vecka i elens tecken

När vi rivit fram våran timmervägg, så fann vi en jättefin tapet. 
Det hade varit trevligt att finna den i nytryck. 

I helgen har det varit lite förkylt för min del, men min kära P har jobbat på med huset. 
I lördags började de rikta upp väggarna, S och P, så nu ska vi bestämma var 
vi vill ha våra eluttag. Det är verkligen inte lätt. Vill vi ha hängande 
eller stående lampor i framtiden, man kan inte förbereda för allt överallt. 
Därför måste de vara väl genomtänkt. 

//Linnsan

7 kommentarer:

  1. Superfin tapet! Jag kikar runt en massa på 'medaljongtapeter' och andra gamla fina som ska pryda våra väggar:-)

    Det där med vart man planerar att sätta eluttag är skitsvårt!! Tycker det var skönt att vi mjukstartade med att renovera Lillstugan;-) Har redan ångrat mig vad gäller en del placeringar och uteblivna eluttag;-)

    Krya på dig nu!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är den verkligen. Det låter intressant det där med eluttag som du ångrat och så vidare. Det skulle vara väldigt snällt om du ville tala om vad det är du ångrar, så jag kanske jag slipper göra samma"misstag" . Det är detta som är så bra, med andra som renoverat och har tips och idéer på vad man verkligen ska tänka på.

    Tack så länge!

    Kram Linn

    SvaraRadera
  3. Sätt fler än du tror ni behöver. När vi flyttade in i Äskilt tyckte vi de var extremt många vägguttag, men vi har nog använt alla till och från.

    SvaraRadera
  4. Va kul att läsa om er renovering. Hoppas du fått hjälp med badrummet :) när vi renoverade mamma å pappas hus så sparade vi tapeter som vi hittade i huset och sen ramade ja in dem så har man kvar av husets historia. Ha det så bra! Selma skickar en kram! /annie

    SvaraRadera
  5. Ja vi har ju den skissen som han från DuoBad gjorde med oss, så så blir det, jag föll för det direkt=) Nu ska vi bara in till er på kakelhuset och rita upp det ordentligt, välja kakel och badrumsmöbler=). Jag har sparat just en massa gammal tapet som jag tänkte rama in, men vet inte hur jag ska göra för att få det snyggt, då jag inte har så stora bitar, hur gjorde du?

    //Linn

    SvaraRadera
  6. Va spännande :) har sagt till dom att de ska ordna ett bra pris till er ;) jag tog flera olika tapeter och satte i samma ram, har man inte så många tapetbitar så kan man också använda gamla tidningar som man hittat... annars om du inte har det så kan du ju ta något fint papper som man använder till scrapbooking och ha bakom ??... /annie

    SvaraRadera
  7. Tack för mkt bra tips=) Vad hittar du på? Jobar du mycket? Det kanske till och med är så att du vill måla upp badrummet åt oss sen när det är dags? Åh jag vill bara att det ska bli klart, så vi kan flytta in=) Hade varit roligt att ses någon dag och fika eller något liknande. Om du har möjlighet så får du gärna ta ett kort någon dag och visa hur du gjorde med tapeterna, det låter superfint. Ska fortsätta spana och samla på mig tapetbitar=)

    Krams Linnsan

    SvaraRadera