10 jan. 2012

badrumstankar....

Idag drömmer jag mig iväg till mitt blivande badrum på 12 kvadratmeter. 
Det kommer att bli alldeles fantastiskt. 

Vad kommer vi då att finna där?
Dessa handdukar hade inte suttit fel i det nya badrummet. Det skulle vara så fantastiskt. Både som badlakan och mindre handdukar. 




                                              Badshop                                 Bygg Hemma

Ett fyrkantigt duschhuvud är väldigt läckert. Jag gillar hårda former mer än de mjuka.
Sen var det en kompis som tipsade om att sätta in två duschhuvud bredvid varandra så man kan duscha ihop, vilket var en mycket trevlig idé. Så det lutar det åt just nu. 


Vad vill jag mer ska finnas i detta badrum?
- Vitt kakel på väggarna- stora
- Grått/Svart/Brunt klinkers på golvet 60*60
- Inbyggd toalett så att bara sitsen syns
- Trästege att hänga handdukar på (check)
- Avlång brunn i duschen (check)
- Ett snyggt gammaldags träskåp att förvara handdukar i. Funderingar på att skapa ett skåp av de fönster   som att på våran veranda innan. 
- En spegel med träram
- En knoppbräda att hänga handdukar på (check)
- En träpall/mjölkpall för barnfötter att stå på så de kommer upp till handfatet/toaletten(check)
- En vägg med struktur kakel ex. skiffer
- Naturstensgolv i duschen

Lite här har jag redan samlat ihop, bara att börja önska sig linnéhanddukar nu då. Så man kan pryda stegen med vackra handdukar. 

Ja, man kan inte få allt, men drömma måste man få göra. 

Det ska bli väldigt spännande att se vart vi slutar, vi kanske inte alls vill ha det såhär när vi väl ska sätta fart med badrummet. 

Må så gott så länge!

//Linnsan






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar