17 jan. 2012

inredning som har en historia

 Det är ganska konstigt med allt som slängs hela tiden och hur mycket 
som man egentligen kunde använt igen eller skänkt till någon annan som O alltid 
brukar uppmana mig att göra. 
Det kanske faktiskt finns någon annan som vill ha det jag inte vill ha längre.
 Det är ofta man inte tar vara på de hudar från de djur som slaktas. 
Tänk vad duktiga samerna är på att ta hand om allt från en ren.

Den här fårskinnspläden är från C&B, som tagit tillvara på huden från de lamm
de ändå skulle slakta. Inte någon massproduktion här bara för 
att jag vill ha ett skinn på sängen, utan tillvaratagande för 
att det ändå skulle slaktas och inte ville kasta bort skinnet. 

Jag tycker det är fantastiskt att få veta vart lilla lammet har levt, att det fått de de behövde. 

Underbart med äkta naturprodukter!
//Linn

1 kommentar:

  1. Nu har jag skickat ett mail till dig på fb angående eldragning:-)

    När det gäller gamla grejer tycker jag det är väldigt roligt när det finns en historia i bagaget! När möbler och tex porslin följer generationerna. Älskar gamla fina ting!! Dock tänker jag ofta med mina egna gamla saker att det inte är ngn som vill ha dem:-P

    Kram!

    SvaraRadera